Si estàs buscant activament ocupació i t’has inscrit com a demandant en el Servei Valencià d’Ocupació és probable que t’hages preguntat com gestiona LABORA les ofertes i si et telefonaran des del teu Espai Labora informant-te de treballs que et puguen interessar.
La resposta és ‘no’. Des de la teua oficina d’ocupació no et telefonaran perquè s’haja oferit un treball adequat pel teu perfil, has de ser tu qui s’apunte en les ofertes a través del portal GVAJobs o l’App GVA AutoServef. Antigament, el Servef telefonava per a les ocupacions a les persones que portaven més temps inscrites, independentment que tingueren major interés o foren les millor preparades per al lloc.
Des de fa uns anys, molt abans que Servef es convertira en LABORA, el sistema va canviar perquè totes les persones usuàries tinguen les mateixes possibilitats d’accedir a les ofertes de treball. Amb el nou sistema, s’afavoreix a les persones proactives.
Com hem exposat en articles anteriors, per a tindre possibilitats de trobar ocupació has de realitzar una cerca activa d’ocupació. I una cerca activa implica prendre la iniciativa a l’hora de postular-te a les ofertes de treball.
Aleshores, com es gestionen les ofertes i què he de fer?
Les ofertes d’ocupació de LABORA es gestionen a través de la plataforma GVAJobs.
-
Quan una empresa posa una oferta, s’estableix quin perfil busca i com vol que es realitze la selecció.
-
Una vegada que l’oferta està registrada, apareix tant en el cercador de GVAJobs com en el de l’App.
-
En el nostre cercador qualsevol persona inscrita pot accedir a totes les ofertes, siguen o no del seu perfil professional o sector. Les persones demandants d’ocupació veuen les ofertes disponibles i decideixen si els interessen o no.
-
Quan una persona s’inscriu pot adjuntar un currículum en format .pdf per a afegir tota aquella informació que considere d’interés i que no aparega en la seua demanda. Si no saps com, visita el nostre canal de Youtube on trobaràs diversos tutorials.
-
La plataforma també dóna als usuaris la possibilitat de pujar un vídeo currículum, encara que no és aconsellable per a totes les professions.
‘Però jo conec a gent a qui sí que ha avisat LABORA per a treballar…’
És cert que en alguns casos concrets LABORA sí que es posa en contacte amb les persones usuàries. Per què? Perquè existeixen ofertes de treball en les quals no hi ha suficients candidats. Per això, es pot utilitzar el sistema anterior i buscar en la base de dades a aquelles persones que podrien encaixar en el lloc de treball. A aquestes persones se’ls remet un correu electrònic per a informar-les que hi ha una oferta en GVAJobs que podria ser del seu interés, per si volen inscriure’s en aquesta. Tanmateix, això no ocorre habitualment.
Per això, si estàs buscant ocupació, SEMPRE has d’estar al corrent de les ofertes i postular-te en aquelles que t’interessen o en les quals cregues que encaix el teu perfil.
El sistema d’autocandidaturas de LABORA ha contribuït al fet que acudisquen als processos de selecció de les empreses persones realment interessades en el lloc de treball i al fet que l’empresariat veja que les persones candidates s’adeqüen als perfils demandats, per la qual cosa ha millorat la taxa de cobertura de les ofertes d’ocupació.
Autora: Nuria Glez. Carpena, Departament de Comunicació de LABORA