Quines habilitats busquen les empreses en el seu personal?

Què cerca un departament Recursos Humans a l’hora de seleccionar a una persona i no a una altra?

No hi ha dubte que una preparació i formació del candidat o candidata d’acord amb el lloc de treball que s’ofereix és una de les de les principals raons a l’hora de triar a una persona o una altra. Això és el que es denominen les habilitats dures o hard skills, totes aquelles competències que estan relacionades amb el lloc de treball que es desenvoluparà.

Posem un exemple per a entendre-ho millor. Si s’ofereix un lloc d’informàtica en una determinada empresa, la persona encarregada de fer la selecció valorarà que la persona que es presenta tinga experiència en llocs similars, cursos específics relacionats amb el lloc que s’ofereix o màsters, si maneja programes o programari demandat… totes aquestes qualitats serien les habilitats dures.

Però per a seleccionar a una persona únicament es tenen en compte la seua formació o perfil professional? Què decanta a una empresa entre una candidatura o una altra en igualtat de currículum formatiu?

La resposta està en tota una sèrie d’habilitats que, aparentment, no tenen relació amb el lloc de treball que s’ofereix i estan associades a la personalitat, trets o valors que defineixen a una persona.

Les grans empreses valoren cada dia més una sèrie d’actituds i més en el context actual en el qual l’oferta de màsters, cursos, doctorats i MBS s’ha multiplicat i és que els departaments de recursos humans s’han adonat de què serveix tindre un bon currículum si les persones no saben treballar en equip, o no controlen l’estrés, no saben adaptar-se o no tenen dots de lideratge.

Parlem de les habilitats blanes, soft kills o habilitats transversals…

Segons un estudi publicat per la consultora i desenvolupadora de programari per a Recursos Humans, ICIMS Hiring Insights i publicat per El Mundo el 94% de les persones expertes en reclutament considera que el personal amb bones habilitats blanes té més oportunitats de ser promocionat a llocs de lideratge que un altre amb més experiència, però amb ‘soft skills’ menys marcades.

Segons el mateix estudi, entre les ‘soft skills’ més valorades per les empreses destaquen la capacitat de treball en equip, per a resoldre conflictes i problemes, la capacitat per a prendre decisions, l’adaptació al canvi i la capacitat per a comunicar eficaçment. També són molt valorades la proactividad, l’empatia, la creativitat, la tolerància a la pressió i l’orientació a resultats.

Conscient d’aquesta necessitat, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, ha posat en marxa una sèrie de cursos totalment gratuïts amb l’objectiu que les persones, prioritàriament desocupades, adquirisquen les habilitats més demandades per les empreses en l’actualitat.

Es tracta de cursos que es realitzen a través de l’Aula Virtual de Labora de manera totalment online. D’aquesta manera, les persones poden realitzar-ho de manera flexible, amb la llibertat que proporcionen les noves tecnologies.

Tots els cursos tenen una durada de dues setmanes i requereixen aproximadament 25 hores de dedicació i una vegada finalitzats s’obté un certificat d’aprofitament que s’acredita aqueixa habilitat de cara a la cerca d’ocupació.

Autora: Ana Perales, Servei de Comunicació de LABORA. 

Posted in Aula Virtual, Busque treballadors, Cercar treball, Currículum, cursos, Cursos en linia, Demanda d'Ocupació, Empreses, Entrevista de treball, Formació, Labora, Ocupació, Orientació, Soft Skills and tagged , , , , , , , , , , , , , , .